måndag 17 januari 2011

Lek och bus och trötta kids!

Vi summerar en toppen dag! Trots krångliga bussturer och en otroligt trött mami så har vi haft en superdag ute hos fru Kilpelä och junioren Elias!

Ryggen värker och nu blir det soffläge efter att jag avreagerat mig i en hetsig diskussion med min man om hur idiotisk lokaltrafiken i denna stad är. HUR tänkte kommunen när de tog bort enkomna skolbussar och alla ska trängas på den "vanliga" turen?? Om jag var förälder till dessa bussåkande barn hade jag varit livrädd varje dag barnen skulle åka buss. Det är fullt i bussen, i gången, finns inget att hålla sig i då varenda kvadrat cm är av bussen upptas av ett barn. Till svar av chauffören får jag att kommunen har bara betalt för detta, inga enkomna skolbussar eller extra turer under det värsta trycket. Och han får ta 37 stående passagerare enligt bussen specifikationer.. Vill jag klaga ska jag ringa kommunen. Ja jag vill klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar