fredag 7 januari 2011

Frukost och traktorkoll

I natt har det snöat och idag siktar vi den varmaste dagen på länge - 6 grader!! Frukost samtidigt som traktorn skottar resulterade i två ivriga små som stod på stolar i fönstret! Lill-snorpan var nog mest ivrig!

Hennes natt har inte vart så bra, 2 dar efter avslutad Kåvepenin kur så kan hon bara sova i våran famn.. Vad är detta? Lite öm i örat igen tyckte jag men jag vet inte, ingen feber. Är det tänder ? men vi tycker vi ser ett så tydligt samband med medecinerna och sovandet. Tänk om det är så att den inte biter på det onda? Men man vill ju inte ge dem en massa medecin heller. Får nog ringa barn igen.

4 kommentarer:

  1. kan ju vara så att ungarna är överstimulerade av alla besök, utevistelser, hattande hit och dit med dagis och öppnis och allt annat som ni pysslar på med om dagarna. utmattade slocknar dom när som helst och powernappar lite då och då och därför blir ju även nattsömnen lidande. Dessutom är väl sammandragningarna du har på kvällen ett tecken på att du själv gör alldeles för mycket om dagarna

    SvaraRadera
  2. Vem är du?? Uppenbarligen någon som känner oss??
    Nja skulle nog inte påstå att de sover hipp som happ på dagen. Samma rutiner varje kväll.Liv sover sina två stunder och viggo sin ena efter lunch. Är vi hemma så är det inte alltid han sover, då kan det räcka med att vila i soffan med mig. Och ja sammandragningarna blir värre av att göra massor men de försvinner inte för att jag inte gör något alls. Viggo lider av det som av läkare kallar nattskräck och det har inget med överstimulering att göra. Vi har haft lugna dar under julen, ute lek eller inne lek.

    SvaraRadera
  3. Som känner er?? Icke sa nicke, råkade halka in på ett bananskal och är en sådan person som bara har lite för svårt att låta bli och säga vad jag tycker och tänker. Och antagligen ligger det väl något i det jag skriver eftersom du känner att du måste försvara dig och dina val. har själv varit småbarnsförälder, har flera i min närhet med liknande situationer som din egen med flera barn tätt. en nära släkting bla. som har 5 barn, tätt, stort hus, bor utanför ett större samhälle vilket innebär många transporter hit och dit och mycket planering. dessutom bedriver de uppfödning av flera olika djur som också kräver sin uppmärksamhet samtidigt som båda arbetar heltid. så jag vet vad jag pratar om och kan tycka att du vissa gånger gnäller onödigt mycket över småsaker. Vill du inte ha kommentarer utav folk som du inte känner kanske du inte ska ha en allmän blogg!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte svårt för kritik om den är konstruktiv ! Däremot hoppas jag att du och andra som läser förstår att det som skrivs här är bara en bråkdel av vårt liv. Så allt vi gått och går igenom igenom står inte här. Allt är inte svart eller vitt och om jag en dag skrivit av mig i rena ilskan över trötthet så är det så det känndes den dagen.

    SvaraRadera