måndag 31 januari 2011

En sån där dag

Sovit illa, vaknat och svettats, nästan fått panik innan jag hunnit skölja händer och ansikte i kallt vatten. Barn med mardrömmar. Det var så svårt att kliva ur sängen. Tårarna rann av trötthet och jag vet att det kan inte vara lätt att lämna den man tycker om i det skicket när man ska jobba, så då fick jag dåligt samvete över det.

När vi ätit frukost och pratat med Stockholm så ville Liv sova, packade ner henne i vagnen och vankade längs gatan en stund och hon somnade, igg hoppade i varje snöhög, fastnade på grannens gård när han sjönk ner till midjan.. Sen skulle vi göra snöbollar som han hade sönder..kul lek! När han själv gick in så blev det tidig lunch och kl 11 sov han i soffan. Jag är färdig som artist och snart vaknar mini. Ska lägga mig bredvid Viggo och snusa lite på honom, andas in hans goa doft och bara vara en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar