söndag 27 september 2009

Tankar som mal..

när man ska sova, som blir till konstiga drömmar. Förlossningen. Hur ska den bli?? Det gick fort och bra förra gången och ut kom en perfelt liten Viggo,varför ska det få gå bra denna gång? Varför ska just VI få lyckan att hålla ett friskt litet barn igen?Varför ska det gå bra denna gång? Har inte vi fått nog med tur..Usch jag vet det är inte roligt men tankarna smyger sig på när man minst anar det. Sen är jag orolig för att det ska gå så fort denna gång att jag kommer få föda hemma ensam i hallen , B på väg hem och Viggo som river ut huset.. Jag är rädd att nåt ska gå fel så att jag blir dålig/sjuk/spricker. Drömmer ofta att när det är klart så kommer det en bebis till-att de har missat en.. men mest handlar det nog om att något hemskt händer mig eller bebisen.. Om det blir ett kejsarsnitt kommer jag klara det jag som är så känslig? Och vem ska vara med Igg?? Vi har frågat nära och kära men eftersom man inte kan planera när det händer så vet vi ju inte exakt Vem som kommer få ta hand om honom..min dröm är ju att det startar på natten så han sover och någon kan komma hit och sova och sen vara med honom nästa dag. Inte att vi måste kasta in honom hos någon för att nån av våra föräldrar sen ska komma och hämta. Stackarn han är inte så stor, vi får inte glömma det, han är väldigt liten ännu. Jag hoppas verklligen att vi inte har gjort fel som får ett syskon så tätt, att han får för lite tid? Att han ska minnas att han "fick för lite tid" "fick bli stor för fort" osv.. Nä nu dags för frukost och försöka se lite ljusare på dagen! Jag MÅR bra, livet i magen sparkar på! Viggo är som en sol! Och B sover sött men strax ska jag växka honom med kaffe å nybakat!

3 kommentarer:

  1. Kan lova att samma tankar mal här... Dock är ju V 3,5år när bebis kommer så på det sättet känner jag mig trygg men det finns ju 1000 saker att grubbla på. Men allt blir nog bra i slutändan, finns en mening i allt får vara mitt motto.

    Ang tens:en du har, vill du sälja den el?
    Jag är helt klart intresserad, den jag har har ju bara 2 plattor. Kommer ju köra med den på förlossningen också.

    SvaraRadera
  2. Det kommer ordna sig, jag lovar! Det behöver inte gå fortare andra gången men ofta gör det det. Det är dock FÅ barn som föds hemma oplanerat. Och Viggo tar inte skada av att ni är i S-byn för att föda barn. Jag lovar. Låt tankarna mala men låt dem inte styra dig. Massa kramar! Det är så mysigt att ha två barn och den finaste gåva ni kan ge Viggo är ett syskon. Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  3. åh vad ni är fina :) stor kram tina!
    ja jennie jag säljer den gärna!

    SvaraRadera