måndag 21 september 2009

Nattpasset

började vid 3 och slutade 5 och kl 6 klev en pigg igg upp, jag är Inte en pigg igg idag.. men som kära T brukar säga "kaffe och mascara" :)

Har haft många och onda sammadragningar i natt, tror att magen sjunkit ner lite?!? men det kan vara önsketänkande hmm.. börjar oroa mig lite för förlossningen, vet ju hur helvetiskt ont det gör,att det kommer att gå fort, vill inte föda hemma i hallen...vem ska vara med Viggo? Vi har ju frågat vänner och familj men man kan ju aldrig boka en dag. Kommer allt gå bra? Det gjorde ju det så sista så varför nu... Kommer vi få vara friska? Osv osv, och hur sk adet bli när vi kommer hem..kommer man hinna allt, älska alla, vila?

Nä nog nu med oro! Kom på att jag måste ju fota magen!! Ska be S om hjälp! Vore kul att göra en gipsavgjutning!!

4 kommentarer:

  1. kan säga att jag var väldigt orolig och nervös inför förlossnig. precis de saker du tar upp grubblade jag oxå över.
    men det blev så bra! vår lilla tjej hade bestämt sig för att komma ut på kristi himmelfärds dan så mormor var hemma och kunde komma på direkten.
    min första förlossning tog drygt 5 timmar från första värk.
    min andra gick inte alls som jag trott!
    min första startade med att vattnet gick, gjorde inte den andra.
    min första hade jag kraftiga värkar direkt med 2-3 min mellanrum, med andra trodde jag knappt att detvar dags för det gjorde ju inte så ont tyckte jag men jag var öppen 6 cm när vi kom in!
    upplever att min andra förlossning inte alls gjorde lika ont och´var mycket lättare an första gången.
    du känner ju igen allt nu! det kommer gå superbra ska du se!
    har ni långt till förlossningen och vilket datum har ni bf?

    SvaraRadera
  2. vi har bf den 16 november och 20 minuter till bb. med Viggo tog det 4 timmar, från att allt vatten gick i hallen, stod där i ett hav av vatten när B fyllde 30 och huset var fullt av folk. hade inte en känning innan, och han kom i vecka 37+0. Det gjorde fruktansvärt ont trotts ryggbedövning.. Så nu är vi ju som inställda på vecka 37 vilket är dumt för vi kan ju gå över 2 veckor men det känns inte så. Nu tycker jag man reagerar på minsta lilla sammandragning..hade du värre med 2:an? förvärkar? Kul att du läser, har du en egen blogg? Nyfiken på vem du är :)

    SvaraRadera
  3. Vi kan säkert fixa lite bilder på magen nån dag =)

    Vi har ju sagt att är vi bara hemma så kommer vi med ilfart om/när ni behöver åka in. Du kan alltid ringa dag som natt, vännen.

    Pöss pöss

    SvaraRadera
  4. hej!
    du vet faktiskt vem jag är....
    jag är jonna stenmans brors sambo ;)!
    vi satt ju vid varann på axel barndop!
    tycker det är skoj att läsa bloggar och du hade skickat en länk till jonna på facebook så på det vis hittade jag hit!

    jag hade oxå värre sammandragningar med 2:an, började redan i v12 så jag blev 25% sjukskriven fram tills jag gicck hem.
    förvärkar började tidigare denna gången de med, håller med dig om att man reagerar vid varje sm för man vill ju bara att det ska sätta fart!

    det som var så tydligt med 2:an var när hon vände sig med huvudet neråt för efter det kändes det som jag hade en fotboll mellan benen och vid varje förvärk gjorde det ont där nere....


    jag var så taggad att få igång det att vi var ute och promenerade som tokar sista dagarna.
    efter en promenad på tors så lossnade slemproppen, gjorde det inte emd 1:an!
    sen kom värkarna tidigt morgonen efter.

    har faktiskt en blogg, har inte hunnit skriva så mycket men jag ska försöka hinna med det lite mer, skönt att få skriva av sig!
    http://lea07.blogg.se/

    /anna

    SvaraRadera