måndag 14 september 2009

kl 10.40

då smäller det..eller ja då får vi veta om allt är bra och om det blir ett leveransdatum med snitt eller om vi väntar ovisshet tills "mikkel" väljer att kika ut av sig själv. Oron över att allt inte är okej med bebisen..gjorde ju såklart att natten var fylld av drömmar. Och ju närmare vi kommer november så börjar jag tänka HUR ska jag klara av detta?? 2 st...Viggo är inte stor, han är fortfarande liten..han behöver mig massor han med, hur ska jag hinna, kommer jag kunna mysa och knyta an till det nya lilla livet? Kommer jag få tid att leka, busa och gosa med min Igg? Han vill ju gärna sitta i knät,att jag ska vara på golvet så han kan leka runt (och på ) mig. Hinner man älska 2 så mycket som de behöver? Kommer jag bli en dålig mamma nu?? Viggo ska INTE behöva böi stor innan han är redo för det resonerar jag men självklart kommer han ju få vänta när bebisen ammar eller behöver bytas på. HUR GÖR MAN??????

2 kommentarer:

  1. det kommer vara tufft men det går!
    det gäller att ligga steget före hela tiden så det slipper bli panik när båda vill ha ens uppmärksamhet.
    men klart det händer att man bara vill rymma när det är som jobbigast! men det är samtidigt så underbart när man ser hur stolt vår dotter är över sin lillasyster.
    du kommer känna samma känslor för bebisen som du känner för viggo, man tänker inte ens tanken att man skulle älska den andra mindre än den första när den väl kommit ut.
    jag har själv 1 år 9 mån mellan mina två.
    bra blogg du har, kul att läsa!
    lycka till med allt!
    /anna

    SvaraRadera
  2. tack! planera planera så kanske man hinner med allt :) ja jag tror nog att allt klarnar lite när man får landa i allt det nya, det gjorde ju det första gången! Har du någon blogg?

    SvaraRadera