tisdag 14 januari 2014

Om det här med rörelse

Tro jag skrivit om det förr men så väcktes tanken igen. Är det så att man ska behöva välja sin idrott redan som 5-6 åring? För att komma på i 10 års åldern att jag vill spela hockey tex är omöjligt? Vill vi elitsatsa redan nu? Känns rent spontant som att jag vill att de provar på alla möjliga och omöjliga idrotter innan de kan hitta "rätt". Sen undrar jag om det är nödvändigt för yngre barn att gå på dans , gympa osv utöver det vi i familjen redan gör? Skidor, uteliv, skogen, när behöver vi sätta dem i organiserad idrott, om vi alls behöver det? Jag vill att mina barn ska ärva vår glädje att röra sig, vara ute men det kan lika gärna vara en dag i skogen som fotbollsträning som ett gympass. All rörelse räknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar