tisdag 14 januari 2014

Förstoppningen del 300

Typ. Tack för alla fina råd och tankar vi har funderat på vart enda ett kan jag lova. Så när jag idag kontaktade sjukvården igen så fick jag nästan en stroke när de återigen rabblade upp, lugn å ro, varierad kost. Dags att dra storyn igen och då får jag inget svar de säger bara att ja hon måste bajsa... ja du det vet jag också men hur?? Hjälp oss eller bekräfta i alla fall att vi gör rätt. SÅ nu , så här är det sedan blöjan försvann för ca ett år sedan så har detta problem med bajseriet funnits. Hon håller sig. Men vi har kunnat se till att det blir pottan i alla fall varannan dag och i somras funkade det! För att sedan efter dagistart bli helt ohållbart igen, nu pratar vi om att det inte händer nåt på fem sex dar och barnet kräks. Nu ger vi Movicol jr men nu är det i morgon fem dar igen utan toa besök. På fråga 1 JA vi ger henne lugn och ro, ja vi sitter med henne, ja vi har försökt läsa,rita, leka, muta, godis you name it we done it. Ja vi har sett till att det blir efter maten. Och ja hon äter varierat och ja hon dricker. Det enda vi inte gjort det är att tvinga henne sitta kvar. Och det känns inte riktigt rätt väg att gå. Så när jag för sjuttielfte gången får dessa råd från sjukvården då blir jag galen. Som sagt bekräfta att det är så här vi får göra och att det tar tid, rabbla inte bara upp dessa råd för att ni läser innantill, jag är frustrerad. Så har ni nåt tips till en mamma som gråter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar