lördag 4 januari 2014

Den lilla hjärtekrossaren

Viggo pratade om känslor här för ett tag sen, om att det känns skönt i hjärtat när man blir glad. På förskolan har läst och jobbat mycket med känslor i höst, hur det känns om någon säger så här eller så här. Lånat böcker om Grodan på bibblo som de läst och sedan ritat till och pratat om. I kväll när han låg bredvid mig i soffan för att han inte kunde somna så höll han om mig och berättade att han kände mitt hjärta och där fanns fina minnen, även i bebisens hjärta i magen finns fina minnen mamma. Nästan så tårarna började rinna, harklade mig och frågade om han hade fina minnen i sitt hjärta. Jo mamma, bara fina minnen, de tråkiga berättelserna är inte där dom har jag glömt. Vacker prinsen min.

2 kommentarer:

  1. Åå klokpojken! Ni gör ett så BRA och imponerande "jobb" med era guldkorn!
    Kramar! <3

    SvaraRadera
  2. tack! jag hoppas så att de växer upp till fina människor, som kan känna empati, vara en god vän osv <3

    SvaraRadera