tisdag 19 juni 2012

Silverhjärtat, din gåva räknas

Så kom det till slut -mitt fina halsband som jag länge velat ha. Till förmån för barncancerfonden och ronald macdonald-husen. Fyll hålet i ditt hjärta med vad du vill. Jag fyller mitt med kärleken till mina barn, min man, med rädslan för vad som kan hända och ödmjukhet inför livet. Jag fyller det med kärleken till min vänner, nära och kära och tankar till dem som inte är här längre utan som håller en vakande hand över oss från något annat ställe. Jag kanske kommer fylla på med mer tankar och kärlek och rädslor i mitt hjärta framöver och även kanske sorger ska få rymmas där i hålet. Men för stunden så njuter jag av att ha det hängande runt min hals och känslan av att kanske ha gjort lite skillnad. Livet är sårbart.

1 kommentar:

  1. Hjärta dig.. vilken text! Så fin så ärlig som du alltid är. Fortsätt vara DU Petra. KRAMAR

    SvaraRadera