fredag 15 juni 2012

En dröm som kommer följa mig

Jo i morse vaknade jag med tårarna rinnandes och en klump i bröstet, känslan är svår att skaka av sig och jag tror den kommer följa mig ett bra tag där i bakhuvudet som en del drömmar gör. Jag drömde att Liv skulle försvinna i från oss. Och jag känslan går inte att beskriva med ord, den bottenlösa sorgen, skrik och gråt av maktlöshet. Jag hoppas och ber att vi aldrig ska ställas inför detta. Usch har alltid fått såna här drömmar om döden när jag varit gravid. Kanske för att man blir så medveten som hur skört livet är? Och hur mycket vi älskar och håller av dem i vår närhet.

2 kommentarer:

  1. Vilket ärlighet i texten.. hemska dessa drömmar. Dem säger att man ofta drömmer konstigt under graviditeten.

    Hade du bott närmre att vill hållt er sällskap :) min sambo jobbar ofta nätter :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske är det just därför som man drömmer konstigt under graviditetr. Läskig dröm! Jag förstår precis känslan av att den drömmen kommer följa dig ett tag. Hoppas du får drömma något vackert i natt! Kram

    SvaraRadera