lördag 9 juni 2012

Första mjukglassen!

Dagen började med en himlans massa tjafs och trots.. suck var tvungen lägga mig ensam i sängen och djupandas en stund efter lunchen. Så tog vi nya tag lastade in oss i bilen och åkte mot öppethus på Brandstationen. Barnen och deras kompisar var i sjunde himlen!! Fika, skylift, vattenslangar, bandvagnar, poliser, ambulanser, blå ljus och säkert en massa mer! Sedan åkte vi in till stan för vi hade hört ett rykte om sommarmarknad med olika djur! Marknaden var ett skämt och vi gick ner på stan för att att strosa lite, provade kepsar på barnen och sedan åt vi årets första mjukglass. MUMS! Sen hamnade vi ute på Killingholmen hos vänner, fler vänner dök upp, barnen busade på och vid halv sex svalde barnen sin middag. Jag och B tog fram vinglas ( jag alkholfritt så klart!), gjorde röra på kräftstjärtar, grillade hembakt bröd i gjutjärnspannan och åt sen middag! Det var så gott och så skönt att sitta på rumpan i lugn och ro. Tyvärr äter man ju alldeles för fort.. Nu kollar B på sista läskiga filmen, jag kollar lite här och läser i andra delen av min läskiga trilogi...fy tusan säger jag bara.

1 kommentar:

  1. Låter som en helt underbar dag! Bortsett från trotset imorse då... Men tur att du hade möjlighet att djupandas en stund för dig själv!
    Vi åt med mjukglass för ett tag sedan och jag hade liksom glömt bort hur gott det var!

    SvaraRadera