fredag 22 juni 2012

Midsommarafton

Ja vilken värme som kom! Och noga med att smörja barnen ha långärmat på hon den där minsta och mellan som är så ljusa, hattar. Men mig själv glömmer jag som oftast bort. Lite väl röda axlar så här på kvällskvisten. Myggen är här och myggmedlet är slut på apoteket.. Liv får ordentliga bölder av betten :/ På Hägnan mötte vi upp kusiner och mostrar, trängdes med alla andra, barnen red, midsommarstången restes och vi kryssade oss ut och köpte en glass som vi åt i skuggan av kyrkan. Konfirmationstågen avlöste varandra på andra sidan muren. Vi fick oss sällskap och kaffe av några vänner, tack den koppen räddade min eftermiddag! Väl hemma busade barnen ute medans vi två stora fixade med middagen, de små hjälpte till med att grilla grillspett och kött. Gott blev det! Men tyvärr så blir ju middagarna i barnens tempo ;) Så nu här sent har vi ätit rabarberpaj, läsk och popkorn (salt har behövts idag) Vi satt även ute en stund men som sagt myggen är här..och jag är känslig för deras surr och att dom bara är där och stör mig. Så nu ska jag mysa lite med min man, högläge för otroligt svullna vader och fötter. Men härlig dag blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar