torsdag 14 juni 2012

Bussbiljetten och ilskan

Mm arg var jag så det kokade i mig , fick betala för igg på bussen. Har inte behövt tidigare trots att jag vet vad regeln säger här. Först står det att alla barn under sju åker gratis, efter det är det halvbiljett upp till 19. Men som förälder får du bara ha två barn under sju år med dig hur gratis. Då åker ju inte ALLA barn gratis??? Eller har jag fattat fel. Till svar får jag att hur skulle det se ut, då kunde ju en förälder komma med en massa barn, man måste ju dra gränsen någonstans. Och dagis då skulle dom åka gratis. Men snälla sa jag dagis åker ju på reka ..suck. Sen tyckte han jag pratade med inte att det var dyrt att betala 30 kr för att åka 4 hållplatser ( ca 3 minuter).. ARG.

1 kommentar:

  1. Det där vart ju jag också utsatt för. Jag ringde och pratade med bussbolaget och förklarade att familjer ser olika ut och att det idag faktiskt inte är så ovanligt med 3 barn eller fler. Fick till svar att deras riktlinjer följer vetenskapliga undersökningar som säger att medelsvensken faktiskt bara har 1.8 barn i snitt. Kliver man på med fler barn än två så måste man betala för att man tar upp så mycket plats på bussen. Särskilt road var han inte heller av att jag påpekade att det nog är rätt sällsynt med just 1,8 barn. 2 hela barn är nog vanligare i så fall...Hur som, jag stred för detta för flera år sedan och det verkar alltså inte ha hänt något sedan dess. Trist.

    SvaraRadera