torsdag 16 december 2010

Trött och irriterad

Trots att jag njutit av en lugn dag med stros i affärer,trevlig lunch och avslutade med färg och klipp så känner jag mig sur och arg. Jag vet varför. Borde vart hemma och gjort tusen saker inför morgondagen istället känns det som.. Och just nu är klockan efter 20 och INGET barn sover, middag har jag inte heller hunnit äta då Viggo vart den som krånglat mest. Som att han måste "straffa" mig för att jag inte vart hemma så har han vart som ett plåster jag får inte gå från hans sida. Jo det är supermysigt men inte när det är nattningar, ombyte, välling, hinna röjja så det är rent här innan städ i morgon osv. Så nu sitter jag hungrig i soffan med en myskille som är så trött att ögonen inte borde orka hållas uppe. Och jag hoppas att oliven ska somna i sin säng strax. Just i detta nu känner jag att jag inte räcker till. Och det dåliga samvetet säger mig att det är ju mitt fel att han är så här han blir det när jag är stressad.

Nu ska vi mysa,lite varm oboye kanske är sövande om inte annat så är det gott!

3 kommentarer:

  1. duger inte din karl till att göra några av dom alla tusen saker som du känner att du bara "måste" göra?

    SvaraRadera
  2. joo då men ibland ser man inte samma saker ;)

    SvaraRadera
  3. men med tanke på din situation med två små och en tredje på gång så kanske du inte borde curla din karl. och då får man se lite mellan fingrarna om det inte är så överpedantiskt städat och dammtorkat överallt om han och du inte har samma syn vad gäller hemmet. det man kan utläsa genom din blogg så verkar du skämma bort honom ordentligt...

    SvaraRadera