onsdag 29 december 2010

Från 20 till 07!

Sov Liv och Viggo, vad hände? Var det att det var mörkt i rummet och tyst? Ingen som vet ingen som vet men alla är glada utvilade och termometern visar 29 minus. Testet att ta bort spjälsäng lägger vi på is ett tag till.. Och nattningen av ledsen oliv tog ju sina dryga 2 timmar trots allt. Men idag njuter jag av sömnen vi fått och nästa natt är nästa natt den tar vi då!

Idag väntar samtal på bvc om hennes sömn en koll av vikt så att hon växer som hon ska och så får vi se om det ska utredas allergi. Igår påbörjades en 5 dagars kur mot öronen. Hoppas att den även tar bort den där hostan hon dragits med hela hösten/vintern.

Känner ju paniken lura i bakhuvudet, om vi inte får till sömnen snart så vet jag inte vad. Hur ska man orka en förlossning då?

Fina T ger mig sommarkänslor när hon berättar om alla fina blommor/frön hon beställt. Snart kommer hela deras hus vara ljusgrönt av allt som spirar och gror! Mina fina tulpaner stod i en vecka och förgyllde vårt kök! Grönt är skönt!

2 kommentarer:

  1. Var ärlig mot din barnmorska om hur trött du är och om hur lite sömn du får. Jag vet en tjej som fick läggas in de sista nätterna innan förlossningen, just för att hon skulle kunna vila och sova, för att slutligen orka.

    Det kanske inte är det ultimata för er (??), men vi måste tro att det ordnar sig (men jag förstår precis din oro).

    SvaraRadera
  2. Tack för att du förstår och jag ska försöka trycka på detta. Usch hoppas hon orkade och att hon mår bra idag.

    SvaraRadera