torsdag 2 december 2010

Trött mamma, trötta barn

Så ikväll struntar vi i massor, men en del måsten bör jag stöka undan sen. Tröttheten beror till stor del på irritation över ett misslyckat möte med sjukgymnasten på vårdcentralen igår. Jag kännde mig inte trodd,hon hade huvudet på sned och pratade nästan bebisspråk till mig, då känner man sig mindre vetande. Hon förklarade att foglossning det får man för att jag ska kunna föda fram ett barn ?!? JA jag vet, det är mitt tredje?!? Jag ska inte lyfta mina barn, ska säga till dem att mamma har ont hon kan inte bära dig, HUR ska det funka? Jag får inte sitta si, jag ska inte lyfta så, jag vet allt det där men nu ville jag ju ha hjälp med smärtlindring för att orka genom vardagen. Men nä jag fick en, EN, övning där jag ska dra in svanken. den ska jag göra så jag inte får mer ont än det jag har. Sen skulle jag ha tränat innan graviditeten, hon tyckte jag skulle vara snäll mot mig själv, lyssna på kroppen och ta till mig hennes tips om hur man ska stå och sitta, annars fick jag i princip skylla mig själv. Någon TNS ville hon inte skriva ut för den skulle man ju ha tid att använda, och hon ville inte att jag skulle smärtlindra bort smärtan för då skulle jag säkert lyfta eller gör anågot annat och få mer ont. Så nu ska jag alltså göra vardagens saker och ha ont ? Förstår inte hur hon tänkte.. Ringde hem och grät när mötet var över, skitarg och less och fattigare på pengar. Idag har jag kontaktat en privat sjukgymnast,som kunde boka om kunder om jag inte trodde jag klarade helgen. Sen tyckte denna att TNS och smärtlindra är jättebra så man orkar ta tag i och kan se vart det riktiga problemet sitter. Så nu står mitt hopp till måndagens möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar