söndag 26 december 2010

En annan dag eller en annandag

Det blev i alla fall annan mat än julmat till middag- TACOS! Dagen har spenderats i Luleå på rea, Lilla Livet fick vara hos mormor. Viggo Piggo och B har vart i pulkabacken!! Druckit varm saft, eldat och åkt bob plus en massa spring upp och ner i backen. Då svämmar hjärtat över och jag ångrar att jag inte var i backen jag med.

Men jag hittade en jacka som värmer magen i dessa kalla dagar som är kvar. Jag fick en stund med vänner och en stund för mig och ärtan. Så det har vart en bra dag. Nu brinner sista stumparna i adventsstaken. Lilla hjärtat somnade inte själv idag heller, något oroar eller gör ont, vilket oroar och gör ont i mig. På min axel kunde hon andas ut och somna men när kroppskontakten bröts så kom den hjärtskärande gråten och krokodil tårarna. Örat har spökat så det kan vara det, men i morgon ska jag ringa vård c så det får ta sig en titt på örat, hostan och kanske ta ett urinprov.

Nu ska jag mysa med B i soffan, i morgon är inte annandag men en annan dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar