lördag 25 december 2010

Inte ens tomten är vaken

För han tar en välförtjänt sovmorgon efter att ha hunnit till jordens alla hörn igår! Vi hade en ledsen lite oliv som nog hade ont i magen och var övertrött, så efter 2 timmar i famnen och flera gånger somnade hon i våra armar så kunde jag äntligen försiktigt tassa ut ur rummet utan att den hjärtskärande gråten fick mig att vända om och fortsätta mitt vaggande. Mys stunden i soffan med lite te och julgott byttes mot sängen, men sömnen ville inte infinna sig och ärtan körde ett riktigt kickboxningspass. Boken Hypnotisören gjorde mig sällskap en dryg timme och nu sitter jag uppe igen men nu med en pigg igg som leker med de nya leksakerna. Tur det finns teve ;)

Tomten igår var inte alls läskig tyckte något av barnen!! Liv lite reserverad men inte ledsen som jag trodde. Viggo skrattade och skuttade och gömde sig under bordet men var nyfiken. Många mjuka paket och något hårt. Jag fick ett par vita fina skridskor som jag ska testa endera dagen! eller så väntar jag tills magen är försvunnen!

Gårdagens bistra minus 25 har förbytts mot en lite humanare temperatur så idag blir det nog en tur ute innan vi styr kosan mot Luleå och ett möte med en annan tomte och släkten.

Ljusen brinner på graven för dem som inte längre finns hos oss,några ljus brinner här hemma för dem vi älskar som mest. Och strax ska jag se julottan på teve detta år igen men bättre än ingenting! Njut av dagen mina fina för det ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar