fredag 10 oktober 2014

Då hjärtat blöder

Kvällen kom, mitt i veckan, "mamma det gjorde så ont i mig ( pekar på bröstet) när de skulle slå och sparka på mig, Jag blev så arg här inne i mig mamma" Jag föll ner i ett svart hål av ilska men samlade mig och vi pratade vidare, frågade, benade, pratde om hur man är som vänner, att det som hänt inte var ok. Massa beröm för att han berättade och det blev ett samtal på telefon som ledde till ett förlåt och en bra dag på skolan dagen efter. Det blev även samtal med diverse lärare och andra inblandade. Men jag vill nästan gråta, tårarna bränner när jag tänker på hur kränkt min fina Viggo blev där på skolgården. Men en eloge till alla fina samtal , konstruktiva, till föräldrar som tycker som vi och inte är okej med detta. Och nu hoppas jag att jag aldrig ska få gråta för dig igen min fina fina kille. Men så är det ju stora barn större bekymmer och garanterat inte sista gången vi har saker att ta itu med. Kan ju lika gärna vara min pojke som ska säga förlåt nästa gång. Men då, nu var det inte det, nu var det han som fick sig en törn, något som gjorde honom lite lite trasig inuti. Och det är många tankar som snurrar när nattsömnen ska komma och vi pratar vidare och kramas och somnar tätt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar