fredag 10 oktober 2014

7 år

Mannen i mitt liv kom hem med smörgåstårta, rosor och sådan där cola av rörsocker som jag älskar. Idag för sju år sedan satt vi där på vår första dejt. Och redan där och då visste vi nog att det var vi. Att vi sedan skulle ha fem barn och ett hus och 7 miljoner vuxen poäng det trodde nog ingen. Men tänk ändå så bra det blev, hur bra det ÄR! Och jag får nästan nypa mig i armen för hur rik är inte jag, hur kom det sig att jag fick alla dessa goa ungar och fina man. Vi är inte rika på pengar det ska ni veta men på kärlek. Och varje dag växer den, kärleken. Den vidgas, den gror och den sprider värme här i huset med de gula väggarna. Friktionsfritt är det aldrig men livet är en stig ibland får man skrapsår av en kvist. Och jag är ju som bekant den med dåligt humör och kort stubin men du ska veta att du gör mig komplett och jag älskar dig för att du får mig till att vilja vara den bästa frun, mamman, älskarinnan, vännen, livspartner. Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor jag kan inte ens stå när du inte ser på och färglös som en tår blir jag utan dina andetag Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor jag kan inte ens stå om du inte ser på och genomskinlig grå vad vore jag utan dina andetag Vad vore jag utan dina andetag // Kent Läs mer: http://kent.nu/latar/utan-dina-andetag/#ixzz3FjZYKN2f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar