tisdag 28 oktober 2014

Bara en stilla undran

Vi har nu hört att Åsa Romson tankar båten med "fuldiesel" nu har hennes riksdagsman åkt fast för narkotika brott, han har dessutom ett flertal gånger provat olika sorters narkotika och säger , jag citerar " funnit det rolig och fått en positiv upplevelse", Alice Bah Kunke vår nya kulturminister har också privat narkotika i ungdomen men ångrar det djupt. Jag lägger ingen värdering i deras val eller att det hände i ungdomen och borde hänvisas till sånt man gjorde som ung och naiv, det jag ville komma åt var att när alliansens ministrar blev påkomna med att ha svart städhjälp och att inte ha betalt tv-licensen så avgick man omedelbart. Här uppdagas än det ena än det andra ganska mer provocerande än att inte betalt tv- licensen och Löfven han gör ingenting. Det personliga ansvaret hos dessa personer verkar lika med noll för de ber inte ens om ursäkt. Åsa Romson i detta fallet verkar snarast dum då hon påstår att det är ju hennes man som köpt den miljöfarliga färgen hon målat husbåten med. När sen hennes presstalesman säger att det är inte ett skattebrott att köpa grön diesel för hon har ju kvitto vill jag ta skämskudden och gömma mig. Samma spelregler på samma spelplan tack. De röd/gröna var de första att anmärka på alliansens ministrar men nu ser det mellan fingrarna en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar