lördag 29 oktober 2011

Ja nu är hon två

Vår lilla liv,för 2 år sedan kom hon snabbare än sin bror! Och jag trodde tills hon lades på mitt bröst hal och varm att vi förunnats ännu en liten gosse. Men så sa barnmorskan titta efter igen! Och då såg jag ju att det var HON, hon som jag väntat på. Min lilla Idun. Ja ni som känner oss vet min förälskelse i detta namn. Fick ge mig tillslut då vi inte kunde enas men hon har detta vackra namn till andra namn och jag använder det ofta. Alla 3 namnen kan eka högt LIV IDUN AUROR när något hyss har begåtts och öronen slagits av.

Trotsig och trulig som få, bestämd och med ett humör som slår det mesta tar hon oss med storm varje dag. Känslig och hård på samma gång. Så mycket av allt. Finns inget lagom hos denna tös! Fullt ös eller utmattad, arg som ett bi för att nästa sekund springa runt och skratta, hon kan inte gå hon skuttar sig fram genom livet. Jag som trodde att Viggo testade oss, ack så fel jag hade... 19 gånger är så många man kan hamna på sitt rum för att man slog sin bror utan anledning och sen inte ville säga förlåt.

Nä är hennes favorit ord. Hon sjunger hela dagarna om lille katt, mors lilla olle, björnen sover och lammet. Ibland blir det egna versioner. Med bestämd röst och pekande med hela handen talar hon om om du sjunger fel ;) Så blond och så blåögd att man inte kan hjälpa att falla handlöst för hon är härlig och ärlig! Och frågar du om du får en puss säger hon NÄ! skrattar och sen kan du få en ändå.Lillasyster är hon ganska avundsjuk på men vill ändå vara nära. Brorsan är idolen, i hennes ögon är dom ett och det finns inte på kartan att han kan eller får nåt som hon inte får eller kan. Det är pappas flicka men visst finns det plats för ett och annat mammamys också. nu sover hon sött och jag kan bara konstatera att livet det blir sig aldrig mera likt. Och varje dag med barn är en ny resa!

1 kommentar: