torsdag 8 september 2011

Gråt

En dag som bestått mest av gråt både från Grys och min sida. Så nu ska jag ta och dra täcker över huvudet (om barnen bara vill somna).

Vi fick en del svar, bra bemötande och nya frågor vid dagens gipsande.

Läkaren som skrev ut oss från bb bad om ursäkt men skyllde i sin tur på ortopeden och på BVC. För han menade att han hade ju inte kunnat tro att det skulle bli så här, barns fötter brukar gå till sig. Men hon har ju ena foten i klumpfots ställing? Så då menar han alltså att han skulle missa om ett barn föds med klumpfot (riktigt allvarligt i så fall) ?!?

Känner ett stort behov av att fly vardagen och hemmet men det känns omöjligt i dagsläget. Känns även som att vår mysiga föräldralediga tid kommer gå åt till att behandla henne, ska det vara så? Vi kan inte bada, vi kan inte gå på babymassage eller åka bort. Man får inte VAB när hon är under 8 månader om hon inte är allvarligt sjuk så vi väntar på beslut från FK.

Nu ska jag njuta av de doftande rosorna jag köpte åt mig själv idag.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får svar från Lovisa!
    Och hoppas morgondagen känns lite bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Suck, Ja Petra, vad skriver man?

    När sjukvården ställde till det, då när Elsa låg i magen, fick vi faktiskt en ursäkt av en läkare, utan att hon skyllde ifrån sig. Det var visserligen inte en ursäkt från den läkare som hade gjort fel, utan från en annan som tyckte att det hela var bedrövligt. Men det är första gången någonsin, som jag har fått en ursäkt från sjukvården, utan att de i nästa andetag och mening har skyllt ifrån sig.

    Jag förstår att det skulle vara skönt att "fly" huset och vardagen lite, men stanna kvar för Grys skull; sötgumman som inte kan fly någonstans alls än in i din famn och kärlek.

    Jag kan bara föreställa mig hur tungt och sorgligt det här måste vara. Jag tänker på det själv varje dag med en klump i bröstet. Men jag hejar på er härifrån!!!

    Många 1000-kramar!
    (och du, man får gråta!)

    SvaraRadera
  3. Ujja, förstår att det är jobbigt. Kan inte alls sätta mig in i hur ni har det men det låter ju förjävligt att läkaren skyller ifrån sig och att ni måste använda föräldradagar. När ska ni få njuta fullt ut? Fast iofs finns det väl inget som säger att ni inte njuter nu med, barn är härliga oavsett men jag förstår att det måste kännas surt.

    stor kram!

    SvaraRadera