fredag 19 augusti 2011

Regnet regnar

För 3 dagen öser det ner, vaknade inatt med en isande känsla att köksgolvet var fullt i regnvatten.. petade på B som sov gott och fick till svar att han hade slagit på diskmaskinen innan han lade sig och det var den som gurglade på där uppe. PUH!

Gry har haft matmaraton så det är väl dax att äta igång mamma igen. Vilket leder till att även jag är utsvulten och äter som en häst.

Viggo Piggo Prinsen reagerar dåligt på dagis inomhusluft och har fått inhalera på Sunderbyn igår, vi kommer att åka in även idag. Lill killen, det gör ont i en man vill ju inte att dom ska ha det jobbigt. Sedan har jag jagat någon på kommunen som kan svara på frågan vad vi kan ställa för krav som föräldrar för rent krasst om 1 år så måste alla våra små gå på dagis då vi jobbar. Men inte kan vi ha honom på en förskola som gör honom sjuk. Ingen har än så länge kunnat svara på mina frågor. Säg Allergisanerad förskola och dom ser ut som frågetecken. Känner mig ledsen och besviken oroar mig för att han inte ska orka och hänga med. Fast bakom mig busar en kille för fullt ;) Men som dom sa på Sunderbyn igår barnen lär sig leva med att vara tungandade men de SKA inte behöva ha det så. Så min jakt på svar fortsätter.

2 kommentarer:

  1. Så trist det är!! Stackars Viggo! Så tungt det måste vara för honom att vistats i dessa lokaler, och så typiskt att man inte gör något åt det. I Lund vet jag att man anpassade en hel skolklass efter en enda elev. Klassen är för det mesta ute, eftersom han har svårt att vara inne. Så nog måste det gå att lösa!

    Sedan kan jag ju tycka att Viggo inte är problemet, som man förmodligen väljer att se honom som (från dagis/kommun). Han är ju snarare symptomet. Han reagerar på något som egentligen är dåligt för alla barnen på dagis!

    SvaraRadera
  2. Jo så är det nog, dom väljer att se oss som problemet, men det är fler apå dagis även personal som mår dåligt/allergier mm. Jag hoppas att vi kan få till en lösning där han kan få må bra! Han är trött nu efter medecinerna. men det var fullt ös på sjukhuset han sprang tills han inte orkade och det är ju bra! Har också läst om ett dagis där alla barn såg till att ha katt och hundfria kläder för att hjälpa sin kompis må bra!

    SvaraRadera