fredag 12 augusti 2011

En insikt

Igår blev det så tydligt för mig. Viggo är egen liten person med egna vänner och ett eget sammanhang, redan? känns det som för mig! När vi kom hem från dagis igår så stod vi ute en stund på gården och så hör jag hur någon ropar Viggo! Stannar och pratar med honom, stryker honom över håret. Två tjejjer i 10 års åldern! Dom stod länge och visade sina cyklar och pratade med Viggo och Liv och så klar mig sen. En var storasyster till en kompis på dagis. Det var så roligt att se! För dom hade en helt egen relation (kanske fel ord?) Hon tyckte verkligen om Viggo pratade med honom , och han tyckte att det var jätteskoj! Då insåg mammahjärtat att han har redan nu börjat sina stora kliv till ett eget liv.

2 kommentarer:

  1. Det är både STORT, glädjande och lite vemodigt för ett mammahjärta ;-) Så spännande det måste vara med nästan 1 år mellan alla barnen, då måste ju de olika åldrarnas skillnader blir så konkreta! Det är tur att Liv och Gry är så små fortfarande! ;-)

    Nu har jag hittat en födelsedagspresent till Viggo med båtar :) Fast i storlek 110. Jag vågade mig inte riktigt på storlek 104. Jag tänkte som så, att Elsa har ju 86 i tröjor nu, men även 92 sitter oftast ganska fint utan att se på tok för stor ut! Jag hoppas att den blir okej i storlek!! Den kommer med posten!

    SvaraRadera
  2. Oj vad snällt han kommer säkert bli glad och fin! Ja bättre att växa i än att växa ur!

    Ja det är kul att se de olika åldrarna men även hur olika barnen är i sin trots, i sitt sätt att lära och vilka sker de tycker är roliga. Viggo och Liv så lika men ändå så olika! Ska bli spännande att se hur Gry är när hon är i tvårstrotsen, mitt i lärandet om man kanse samma saker som hos viggo och liv. stor kram

    SvaraRadera