söndag 7 augusti 2011

Hur kommer man på iden??

I natt har någon/några ungdomar vart på eldnings turne i boden, flera dagisgårdar däribland våran har eldats på..så nu finns igen sopboda. Även en skogsbrand har det hunnit med. Varför??? Vi fick veta i höstas att det finns inga pengar att bygga ett litet tak som man kan ställa vagnar under när man lämnat sina barn på dagis, inte heller kan man laga grinden som varit av i flera år, så klart det inte finns pengar när man hela tiden måste bygga upp det som raseras, laga det som förstörs. Blir så arg. Arg och besviken. Och så undrar jag vart dessa ungdomars föräldrar är? Är dom också arga och besvikna nu? Eller bryr dom sig inte, och i så fall blir jag ännu mera arg och ännu mera orolig, ungdomar måste tas om hand inte lämnas vind för våg. Jag vet hur hårt det bet när mormor eller mamma och pappa sa att dom var besviken på en. Det är värre än när någon är arg. Jag hoppas aldrig att jag ska behöva ha en sådan här diskussion om eld med mina barn.

2 kommentarer:

  1. Usch nej så tråkigt!!!

    Tack för ditt sms! Igår var jag upptagen med vigsel och idag har det inte funnits någon ork alls (utebliven sömn)! Kanske kan vi höras i morgon eller på tisdag?

    Kram!

    SvaraRadera