söndag 24 juli 2011

Födelse och död

Mitt i tragedin i Norge så fick jag ett samtal från BB och en god väns röst i luren blandades med en liten nyfödings ynkliga pip! Grattis till en söt liten dotter!

Viggo vill hemskt gärna ha alla djur han ser, idag på Trägårn ville han köpa fåglar ( dom har nån sorts papegojor i bur där ) På kvällen hyrde vi Trassel den var bra tyckte både vuxna och barn! Oliven är ju inte så intresserad så henne kan jag inte tala för!

Tyvärr ser det ut som att Grynet får jätteont i magen när jag äter antibiotikan, vad ska man göra ?? Måste ju äta dem. Ska ringa jouren idag. Gårdags kvällen bjöd god vän från Ryssbält som hade med sig hemkokt rabarbersaft!

3 kommentarer:

  1. Å så mysigt med en liten flicka! :) Grattis säger även jag!

    Ni kanske måste skaffa ett helt zoo åt Viggo, för att främja hans intresse för djur ;-) Både kaniner OCH fåglar! Då håller jag mig säkert borta, åtminstone från fåglarna ;-)

    Jag hoppas att det löser sig för lilla Grynet och magen! Har du långt kvar på medicinen?

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. till lördag så det är ju ett tag kvar ska ringa bvc i morgon. men kanske kan ge henne nåt som lindrar? Haha ja! Men inga fåglar jag hade det som liten det är såååå mycket jobb med dem och dun överallt. :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade också fåglar, hemskt äckliga och det är hutlöst mycket jobb med dem ;-)

    SvaraRadera