söndag 31 juli 2011

En dag på tumanhand

Det var tänkt en Skärgårdsgudstjänt på Småskär men slutade med Viggo och Liv hos mormor, Grynet sovandes i vagnen nästan 4, jag upprepar 4!! timmar!! Det blev skön promenad med havsbris i ansiktet, tårtbit på kondis och sol på en parkbänk innan vi bjöd in oss själva på en kopp hos moster. När vi strosade där på stadens gator så sa jag till B att nu när vi har all tid ja då kommer jag inte på en enda grej jag vill kika på, inte en enda affär jag vill kolla in. Är inte det lite märkligt? :)

När vi kom till mamma hade Viggo ritat fint konstverk på hallväggen och Oliven hon tog vid och gjorde några snygga streck på golvet ( det var som tur var en blyertspenna), så går det när man lämnar pennor framme. Ingen pik till lillebror ;)

Tid på två ger mersmak och nästan en känsla av nykär, kanske måste hålla händerna på täcket haha ;) Tackar mamma för möjligheten till att få sitta ner och bara vara tysta tillsammans, prata om ingenting och kolla på folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar