söndag 3 juli 2011

Bomull eller papper

Vilket man nu föredrar att kalla sin första bröllopsdag! Bomull tycker jag låter mycket mjukare och skönare, papper kan ju vara billigt och rivigt och inte alls så skönt. Och vårt första år har nog varit rivigt i bland, mjukt ibland men aldrig billigt. Björn och barnen är det dyraste och viktigaste jag har. "Och störst av allt är kärleken" och ja så är det oavsett om det är kärlek till din älskade till dina barn eller till dina vänner. Kärlek är det största och vackraste och utan den vore livet alltför tomt och trist.

I nöd och lust har vi lovat att älska varandra, det är inte lite det! I lust är allt så mycket enklare. I nöd ja då prövas vi. Och med småbarn då prövas vi ganska mycket också ;) Men vi har lyckats! Och jag vet att vi kommer fortsätta lyckas om vi bara ser till att ta hand om varandra, se varandra och komma ihåg "kivas icke" som min moster har påmint både mig och min bror om i sina tal på våra bröllop. Och man ska aldrig somna osams. Så idag ska jag bara vara nykär, lukta på grannens underbara pion och njuta av sol vind och vatten!

1 kommentar: