onsdag 14 april 2010

Så hände det

Lilla livet blir strax 6 månader, babysittern är bortplockad den var inge kul längre. Babygymet städades undan idag. Hon ligger inte längre där man la henne, nu finns de 2 att passa å jaga!

Även om vi inte är helt ute ur magskrikskolik perioden så är den märkbart bättre, det hemskaste hemska är över och det är underbart!

Det är som alla säger: det är först efteråt när man kommit ur det som man ser att man överlever och att det tar faktiskt slut men det är ingen tröst när man är mitt uppe i illvrål och vaknätter som går över i dagar som övergår i natt igen..utan slut

Fick en aha-upplevelse igår kväll då båda barnen sover efter 18, flera timmar för mig själv. Vad gör man?? Vi vet inte hur man gör, för sen hon kom så har det varit bära, vagga, vyssa, torka spya och bära igen. Nu på en vecka drygt så har hon lärt sig somna i sin säng,hon tar tutten. Och hon är en helt annan bebis! En solstråle som tydligt kan förmedla att nu är jag trött, nu är jag hungrig. Inte bara en massa gnäll, skrik, ont. Tvättar man, städar man? Nä jag låg helt lamslagen i soffan och kunde inte fatta att det var sant, sov nog mest!

Men men precis som vi vant oss vid med igg så kan man inte lita på de små trollen de är ombytliga ;) Så jag njuter medans jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar