söndag 22 november 2015

Världen brinner

Här inne tar vi fram ljus, stakar, krubban och tomtar. Gardiner och dukar gör det ombonat och varmt. Barnen funderar på allt som händer vi pratar och försöker att inte vara rädda. Att ha barn som kan läsa är inte bara av godo när media spyr ut stora svarta rubriker om säkerhetsnivåer, död och bomber. Igår gick det stora julbaket av stapeln med fina familjen Saury blev både kola, knäck och pepparkaksdeg. Lussebullar med olika fyllningar och kolakakor med saffran. Sen kunde jag inte gå mer och jag måste nog inse att den där nerven/fogen kommer inte att sluta bråka med mig. Första julskinkan griljerades senare på kvällen och det var så gott. Fått många pikar om att vi är tidiga, en vecka tidigare än andra år ska jag då påpeka men jag måste passa på när orken finns! Och julmust med första skinkmackan hur gått är inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar