måndag 30 november 2015

Hosta och krupp och 1 advent

Vi vaknade till regn lördagen och efter seg frukost morgonmys och ett gemensamt ryck på bottenplan med tvätten ( som ska vikas.. det tråkigaste jag vet att lägga in i alla skåp och lådor) städning av toalett och dusch och rester till lunch så styrde vi bilen mot farmor och farfar för övernattning och skyltsöndag i Kalix. Tyvärr försvinner ju lite av stämningen när snön är borta men barnen var så laddade. Gry mest av alla tror jag, det lyser i ögonen när hon hastigt snubblar över orden då hon ska prata om tomten. Viggo och Liv är inte lika säkra på att han finns och tycker mest hennes iver är jobbig. Samtidigt som när tomten då satt där och man fick hälsa då såg jag glittret även i deras ögon och funderingarna på om han finns eller inte. Heddan som så hårt hade intalat sig att tomten är snäll, hon grät och vågade inte titta, Idun som är tuff men liten bröt ihop och släppte mig inte på bra länge. Barnen åkte häst och vagn, sedvanligt fika i folkets hus, sporadiska stånd med fika försäljning och det blåste stormvindar. När vi kom hem bäddade jag ner mig i soffan med Grynet och vi såg hästsport från Stockholm Horse Show, Hedvig lagade mat åt oss och de stora spelade spel- allt medan vindarna tilltog och vågorna piskade upp mot bryggan. Idun hostar och sover illa ( då sover vi vuxna också illa ) efter god middag styrdes bilen hemåt med trötta barn och ledbruten gravidkropp som sovit på luftmadrass BIG MISTAKE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar