onsdag 4 november 2015

Att önska

Jag önskar mig en ask med fina pennor och en vacker skrivbok. Jag önskar att alla orden ska få komma på plats. Sedan önskar jag även stora saker som att mina barn ska få leva länge friska, älska och växa. Man måste tillåta sig att önska, drömma och längta. Precis som barnen suktar efter tomten som snart ska komma så finns saker även på min önskelista. Självklart så behövs inte materiella saker för att jag ska känna mig älskad eller lycklig men jag ljuger om jag säger att inte också jag önskar och trånar då och då. Det är så lätt att säga nä jag behöver inget när någon frågar, att vi känner oss duktiga som inte behöver något. Men vi behöver alla något, om det så är kärlek, en blomma, en middag eller en fin sak man länge gått och längtat efter. Och drömma det behöver vi alla göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar