onsdag 25 november 2015

Integritet

Vi lär våra barn att man INTE behöver kramas och pussas om man inte vill och om någon annan inte vill måste man respektera det också. Att det betyder inte att jag inte tycker om dig bara för att jag just då inte vill kramas. Vi har barn av alla sorter. Liv som trots sin stora personliga sfär är otroligt kramig och kelsjuk och nästan kan krypa under skinnet på en. Viggo som spontant ger mig en smällpuss mitt på gatan med ett å mamma vad du luktar gott! Och lilla H som aldrig har vart en kramig en, stor sfär som INGEN får komma in i och jag kan bli galen på människor som ska truga henne och tjata. Har hon sagt nej så har hon. När hon väl kommer med en kram då är den så innerlig att man blir nästan knockad av känslorna i hennes lilla kropp. Men får förklara inte bara för Liv att H tycker visst om henne men hon är ingen kramig person. Vuxna människor ska väl kunna förstå och tänka att alla är inte kramiga och det är inte personligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar