fredag 20 december 2013

1177 och inkompetens

Nu ska jag skriva av mig lite missnöjje och de som jobbar där och är duktiga, trevliga och tillmötesgående förlåt men er har då aldrig jag fått prata med. Jag förstår inte hur man kan kalla sig sjukvårdsupplysning/rådgivning när man inte kan något? När man hänvisar patient med bebis i magen till att inte åka in för läkaren kommer inte undersöka dig i v 16 du kan återkomma om du blöder, nä du kan inte få en annan bedömning nu har jag sagt detta. Läkaren på akuten kunde bara konstatera att 1177 "ju gav fel information och det var ju märkligt". Samma visa när barnen hade vattkoppor och Gry inte kunde få luft av alla koppor i svalget " det förstår du väl att du kan ju inte åka in med vattkoppor" slutade med stark antibiotika kur då man är rädd att barn med så mycket koppor får hjärnhinneinflamation. Jag förstår att folk skiter i att ringa och ringer 112 i onödan, jag förstår att folk sitter på akuterna i onödan med åkommor som kanske hade kunnat vänta till nästa dag, likväl att många som vi har fått fel råd och faktiskt behöver vård. Har försökt få tag i chefen som jobbade på 1177 den kvällen men hon har semester. Jag är arg, jag frustrerad och undrar vad vitsen är med en rådgivning som ej heller svarar? ofta har vi fått en tid att bli uppringd på över 1 timme senare och inget samtal och då har vi redan sökt vård. Nä nu tycker jag vi ser över det här systemet, utvärderar och gör om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar