fredag 21 december 2012

Trängdes på stan

Ja vi hade inga direkta måsten igår men en del som vi ville fixa så sagt och gjort vi styrde mot Luleå. Systrarna bus fick vara hos mormor. Viggo fick följa, vi tände ljus på gravarna och sen var det en miljon frågor och tankar och en del gråt då morfar inte kommer tillbaka och vi kan inte som i julkalendern gräva upp skelettet och hälla olja från en kokosnöt så börjar det sprattla som Peggys skellett.. Stort och svårt att även som vuxen förklara döden då den är stor och svår att förstå för oss med. Viggo njöt av egen tiden och dagen flöt på förutom en gång då han smet inne på en galleria DÅ höjs pulsen kan jag säga för det var ju en hel del folk i rörelse. Hos fina Åsa på Hafva shoppade vi lite kläder och jag har spanat in en leksak till Viggo. Delade ut paket till fina vänner och fick en paltgryta och en säck potatis av en annan fin vän! Så nu ska vi äta palt :)Hevig fick en fin klapp, ett par fårskinns tossar av vackra I och dom är invigda och värmde gott. Jag är tacksam för dom vänner vi har omkring oss och jag är ödmjuk inför livet, vi vet inte vad som händer i morgon, och vi tycker det är synd att farbror med flickvän inte kan vara med oss som planerat men så är det , livet kommer emellan, vi hoppas dom kan komma senare. Nu ska jag slå in sista paketen!

2 kommentarer: