onsdag 26 december 2012

Årets jul, både skratt och tårar

Härliga dagar med vänner och familj i Storön, även om vissa delar av familjen var saknade pga av sjukdom. Hos Emelie och Jon fick vi busa och äta julgodis, ÄNTLIGEN!!! Kylan kom och gav oss röda kinder och en ovilja att vara ute, temperaturer över 30 minus uppmättes. Barnaögon som tindrade och skräckblandad förtjusning när tomten äntligen kom, ren lycka då paketen packades upp <3 Lite bråk angående barnuppfostran- otroligt känsligt det där och jag kände mig på trampad på som mamma,nunderminerad och ensam om att sätta en gräns och började fundera väldigt mycket över min egen roll, skämdes fast jag egentligen inte tyckte mitt agerande var fel,jag kanske inte är en bra mamma?, om det är så dom uppfattar mig ja då måste jag verkligen ändra på mig? Det var nog nyttigt både för mig och andra men jag känner mig fortfarande ledsen och det sitter som en tagg där inne i hjärteroten. Och det satte vissa griller i min son lilla blonda huvud, nåja vi har pratat alla har bett om ursäkt och jag vet att Björn och jag accepterar inte Viggos uppträdande vid middagsbordet som var upprinnelsen till hela händelsen. Svärmors julklapp, ett par tofflor värmer så här på förmiddagen då vi precis ätit plättar till "Frunch"! Blir att handla lite mat idag, göra vår julskinka och leka lite ute.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är onekligen ett känsligt ämne det där med barnuppfostran. Huvudsaken är väl ändå att man är överrens i familjen, alltså med sin partner, kan jag tycka. Det är skönt att ha en egen liten fin familj att hålla hårt i och luta sig mig mot när det blåser från andra håll.
    Tro på dig själv och den väg du valt. Stå på dig. Du är en jättebra mamma, det är jag övertygad om! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var både ett fint och sorgligt inlägg! <3 Jag vet hur taggar i hjärtat känns! Sänder varma kramar till dig! <3

    SvaraRadera