tisdag 4 december 2012

Gnället

Det stora gnället har landat hos oss, och det är Viggo?! som står för det mesta av det, han som aldrig gnäller. Först trodde jag han höll på bli sjuk men icke det för nu är vi inne på 3 veckan, han gnäller om ont i armar och ben, han piper och gråter så fort något inte går som han ska eller om jag inte förstår exakt vart han vill jag ska klippa, knyta eller sätta fast en legobit. Han Stor gråter om vi höjjer rösten åt honom och blir arg. Men allt är ju glömt när han som i morse vid halv sex kom intassande till vårt sovrum och kröp ner mellan mig och B och strök mig på kinden <3 Så jag tar mig en kaffelatte så här på morgonen i min muminmammamugg och försöker känna in det där stora lugnet hon verkar ha. Hon är finurlig den där muminmamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar