torsdag 27 december 2012

En torsdag

Ja så var det en "vanlig " dag! Vi släpptes av hos fina T i Sävast, barnen pulsade i snö och sen åt vi lunch, barnen fortsatte leka inne och en kopp kaffe slank ner i de vuxnas magar!! Väl hemma packades all mat upp och in i skåp och lådor som pappan i huset handlat medans vi lekte. Nu rullar i bakgrunden dokumentären om Palme andra delen och jag måste säga att det är en välgjord dokumentär, behaglig berättar röst och tempo. Men jag vet inte om jag ska tycka om honom eller inte. Enastående som retoriker!, men är han inte lite sarkastisk och nedlåtande i sitt sätt att prata till en del människor? Och kan man leda "arbetarklassen" då man själv kom från öfvre Östermalm. Bara några funderingar, men klart är väl att han var bra för Sverige Palme på den internationella arenan. Sedan kan man ju fundera över konspirations teorierna hur länge som helst, och jag tror att skulle vi någonsin få reda på vad och vilka som låg bakom hans död så skulle det riva upp en hel del svårlösta konflikter både utrikes och inrikes i maktens korridorer. Vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Hej Petra! En onepiece är ett måste! (Iallafall här i ett dragigt hus på landet!) en häst oxå för den delen, även fast de inte alltid är lika härligt som bilderna visar! :-) jag tittar ju in ibland och beundrar mamma petra! Jag hinner ju knappt med ett yrväder! Du är duktig du och om du ska börja i nån ände passar en tysk utmärkt hos er! Kram Julia

    SvaraRadera
  2. Spännande tankar, Petra! Jag har inte sett dokumentären, men blev väldigt sugen nu! :-)
    Kramar!

    SvaraRadera