lördag 26 maj 2012

Sommaren kom med besked

18 grader i skuggan och klockan är efter åtta på kvällen, jag sitter i en lång sval klänning men svettas ändå, barnen har svårt att komma till ro. B är ute och klipper gräset för första gången i sommar, på bron står mina plantor jag köpt idag dahlior och pelargonerna drottning ingrid som tillsammans med doftliljorna ska få komma ner i jorden i morgon. På bänken svalnar en kladdkaka med mintchoklad i. Idag skickar vi många varma kramar till finaste M som fyller 30!! Idag har barnen och jag lekt oss trötta och ätit oss mätta på våfflor hos fina the Sinnetts :) Liv hoppade nog två timmar på studsmattan! B och Viggo kom efter ett tag, dom kolla in Hemliga Rum på Åbergs fortet. Tillsammans med 3000 andra människor. På hemvägen åkte vi förbi Hampis och pussade på en alldeles liten bedårande beagle valp! Och på Björkelund fick oliven ärva ett gäng sommarskor det tackar vi massor för!! AC:n verkar ha pajjat så svalkan uteblir inne :/, eller trasig å trasig den behöver mera kylmedium. Full dag och trött jag. Nu kanske lite vila i soffan och smaka det jag bakat och dricka något riktigt kallt, ett glas rose hade ju vart gott.. finns det alkholfritt?

1 kommentar:

  1. Jo tänk det finns alkoholfritt rosé:-) köpte en flaska idag men har inte hunnit smaka

    SvaraRadera