fredag 18 februari 2011

Ni prövar mitt hjärta

Mina fina barn har idag testat mammahjärtat till max redan innan middagsvilan..
Viggo började med att hämta dammsugaren, han brukar sätta i den i uttaget och dammsuga! Nu hände något och han hoppar bakåt och skriker samtidigt som det blixtrar. En stöt, och en ganska duktig sådan, brännblåsa på fingret och hysterisk son. Ringer mannen som kommer hem. I med petskydd i den kontakten, inget fel på dammsugaren. Viggo fick lite choklad lugnade sig men blev alldeles matt och trött.

En stund senare får jag kasta mig från matbordet ta Liv i famnen och vända henne upp och ner, tillslut kräks hon upp en äppelbit..Vi grinar och är skakiga. Gud vad man får stå ut med mina hjärtan.

1 kommentar:

  1. Men så läskigt! Både med stöt och äpplen i halsen. Huga! Tur det gick bra i båda fallen. Jag satte kött i halsen som liten, tappade nästan medvetandet innan min pappa till slut fick upp den. Usch. :(

    SvaraRadera