lördag 19 februari 2011

Fika, regnställ och svullna fingrar

Dagen i dag har ju som vanligt erbjudit otrolig kyla så efter lunch lovade vi semlor till goda vänner och begav oss på uppdrag. Jag har införskaffat krok att hänga Knoppa i! B och barnen tog skräpskörden på bron och sorterade sopor medans jag införskaffade semlor, ballerinakex, skor till barnen och ett fleecefodrat regnställ Boardman från Didriksson till Viggo. Expediten sa att de hade dem i källaren men hon hämtade upp, sen upplyste hon försiktigt om att det inte är ett vinterplagg..trots fleecefoder. Jag skrattade och lovade att han ska inte få ha det nu utan det är bara för att ligga steget före inför slasket och dagis! Hon såg lättad ut.

Sen så fick Viggo med sig en pistol hem...TACK ;) han sover nu med den, den har inte släppt hans hand förutom till middagen och tandborstningen. Pappan i huset ser en efterföljare till officersyrket. Jag tycker han är lite liten ännu och försöker tala om att man får INTE sikta på någon. Men att han är nöjd det går inte att ta miste på!

Igår kväll svällde för första gången denna graviditet fingrarna upp, det kliar och är obehagligt. Förklarade just för b hur det känns ,"ja men du vet, när huden sträcks å det kliar": han tittade på mig och sa med olycklig min att nä tyvärr han hade ingen aning för han samlar inte vätska så ofta.. :D nä så klart inte, men jag skyller min otänkthet på graviditeten !!!!Så bara inse att dagen delivery närmar sig med stormsteg. Undra om man någonsin kan känna sig helt redo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar