tisdag 1 februari 2011

Äter lite Årepraliner och försöker slappna av.

Efter dagens visit på förlossning kan vi summera att inget är på g ännu. Men kroppen säger vila. Högläge ofta. Allt såg fint ut för ärtan! Skönt det gör det lättare att försöka slappna av.

Lilla fina Viggo har inte kunnat somna i kväll, när jag var i duschen och B var in till Liv så blev han så ledsen, nästan hysterisk stod han på övervåningen och ropade. Så fick han komma ner och allt blev bra. undra om han trodde jag försvunnit eller att han var lämnad ensam. Sen fick jag inte lämna honom,låg bredvid i sängen men han kunde inte somna trots att ögonen gick i kors. Efter en banan och ett glas vatten gick han självmant och bäddade ner sig, men hade nog precis somnat in så skrek han och grinade, fick sitta och stryka hjärtat i pannan tills han lade igen sina blå. Kan vara så att han tror att det finns monster. Eller så är det så att han märker att något stort är på väg att hända hemma och han förstår inte riktigt, annat än att mamma är inte riktigt som vanligt.

Vi försöker ge honom egentid med oss, mysa i soffan och bara vara. Hoppas att vi gör rätt?

Nu har jag legat i soffan och ätit goda praliner som fanns i en av presentkorgarna jag fick i lördags MUMS! Ska ta ärtan och lägga oss i sängen alldeles strax. Hur vi ska lösa vilandet och att inte lyfta får vi ta tag i imorgon. Vi sover på saken. Men det som känns rätt i hjärtat är att inget är viktigare än barnen,utanför livmodern osom inuti den, och min hälsa. Men visst känns det jobbigt att B inte ska kunna vara på sitt jobb pga mig.. Nä nu släppa allt grubbel och sova så gott som det går. Natt natt sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar