lördag 15 februari 2014

Svetten rann och ilskan kokade

Vi började dagen med nya provtagningar för mr igg ( det är aldrig kul att känna att man gör våld på sitt barn mot barnets vilja, men det är ju för hans bästa) Sedan en kaffe på stan och bankärenden, vi ångade vidare och provade överdragsbyxor och sponsrade Kappahl med drygt 1000 kr, fatta att jag köpte de sista i 122, galet att vi redan nu måste handla för våren annars är det slut..nåja. Lunch som utlovat intogs på Frasses och sen ville jag handla för mitt presentkort, mer trosor till den bredare rumpan.. men nu hade barnen fått nog, Gry klättrade i och under klädställningar, hon sprang iväg, gömde sig osv, alla vart kissnödiga men inte samtidigt, svetten rann hårda ord utdelades och vi hamnade i bilen, jag och maken började också bråka det blev en spinn off som slutade hemma helt utmattade. Ärenden som behövde göras var kvar, barnen behövde en konsekvens. Ett samtal runt köksbordet slutade i förlåt, kramar och jag hoppas att de vi sa gick in. Men jag kände mig usel som hade gapat på dem så hela stan hörde mig.. MEN med pepp från andra mammor och vänner så känns det bättre. Ja det är ju jag som måste sätta ner foten när mina barn inte sköter sig, jag höjjer själv inte på ögonbrynen när någon tillrättavisar sitt barn som springer runt och inte lyssnar. Det är ju jag som måste visa vad som gäller, att det beteendet på stan är inte okej då får man åka hem. Jag är inte superwomen jag är bara jag och jag är gravid. Tyvärr slutade kvällen med mer tjafs och massa tårar från min sida och DÅ ramlade poletten ner för mina kottar, när mamma inte kunde röra sig för ryggen gjorde ont och tårarna sprutade. DÅ berättade de allt som vi gått igenom tidigare och jag kände en värme och kärlek som gjorde allt bra igen, det hade förstått och de har stora fina hjärtan <3 När Gry strök med sin lilla hand på min kind och sa att mamma jag älskar dig gråt inte då kan man inte annat än gråta lite till av glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar