lördag 13 april 2013

Mamma, sjuksyster och fru

Ja efter dessa dar inomhus med sjuka barn så är jag matt i huvudet och i själen, mamma, mamma har det ekat med gnälliga ynkliga röster, jag har baddat pannor och torkat spyor, hotat och mutat för att få i medecin och dryck, jag har blivit arg då den piggaste för tillfället hittat på att gömma sig och sen låta mamman få panik genom att inte komma fram förrän efter en kvart och en hysterisk mamma som gapat som en tok. Lagat mat som ingen ätit, hällt upp yoghurt som det sen bara petats i. Gråtit som en tok när jag i en paus men en kaffe läste Vi föräldrar och en artikel om ett barn som dog. Igår kväll hämtade vi mat från Suzie Q och hyrde The Hobbit, rekord då vi höll oss vakna till efter 23!! Sen har det varit spring mellan sängar och officerspappan har sovit i alla sängar utom sin egen. Iggo-intepiggo har sett jättespindlar i feberyran riktigt obehagligt att se honom.. Oliven klagar över ont i benen och det kan jag förstå då febern på tre dar knappt vart under 40 med Ipren. Nåja filmen var bra maten ännu bättre det är helg och vi har lovat fika på stan då vi ändå måste på Apotek och mataffär.

1 kommentar: