torsdag 25 april 2013

I ett går livet men så stannar den en stund

Ja det händer saker i vår närhet som gör att jag kramar barnen lite extra och jag stannar upp och är ödmjuk inför det jag har. Ena stunden grubblar jag på hur jag ska orka, hinna, tvätta, putsa, dammråttor, makaroner eller spagetti idag IGEN,varför äter mina barn inte broccoli-jäkla ungar,plocka, borsta hår, dammsuga frukostsmulor, bråka om tandborstning, torka bordet, torka snor,plocka, starta en tvätt, plocka, sopa upp sand i hallen,ryta åt barn som hoppar i soffan. ÄLSKADE BARN JAG RYTER AV KÄRLEK- och jag skulle aldrig vilja byta mina dammråttor mot ett tyst rent hem utan era glada skratt. Men ibland drömmer jag om ett rent kök som får vara städat i mer än 5 minuter..världsligt i sammanhanget jag vet. Ta hand om er <3

1 kommentar: