torsdag 18 april 2013

Begagnat, ärvt, ekologiskt

Barnkläder- man kan ju handla ihjäl sig det finns så mycket fint! Men man får ju behärska sig och här ärvs det flitigt i höger och vänster varv av varandra, av vänner och släkt och det ät toppen!! Jag köper gärna begagnat om det är helt och rent men en hel del säljs till överpris kan jag tycka. Jag ger själv gladeligen vidare kläder som är hela och rena och i fint skick.Tyvärr varierar vad som är fint skick har jag märkt när man svarar på en annons eller på loppis.. Nåja jag kan ju strunta i att handla om jag tycker plagget har för mycket fläckar. Ekologiskt är ju hett just nu men otroligt dyra plagg så det blir nåt enstaka här och där. Men tanken är underbar, rena kläder utan för mycket som inte är bra för oss. Viggo-Piggo har nu fått en bestämd vilja om vad som ska has på i klädväg och även om det är jag som förälder som bestämmer så ser jag ingen mening i att köpa kläder som han sen aldrig använder så lite får jag nu fråga när det är dags för nya t-shirts inför sommaren. Hur tänker ni kring kläder? Jag skulle aldrig ta illa upp om mina barn fick ett plagg som var från second hand i present men då ska plagget verkligen var i fint skick.

2 kommentarer:

  1. Inte handlar man skaskigt begagnat! Då ska det vara riktigt fint!

    SvaraRadera
  2. Nästan allt som Malin har är ärvt. Då har alla kemikalier tvättas bort och man behöver inte vara allt för rädd om kläderna. :-)

    SvaraRadera