fredag 19 november 2010

Idag var ingen bra dag

Jag har haft ont,halsbränna och väldigt livliga barn. Liv har dessutom snorat och velat sitta i mitt knä. Har försökt med allt, vi har vart ute vi har målat men det mesta har slutat med bråk och trots, ledset barn och ledsen mamma.När så middagen skulle intas så rann bägaren över och jag satte mig på toaletten och lät all frustration komma i form av tårar. Smärtan hugger,tröttheten gror, oron för ärtan och sammandragningarna när jag måste bära barnen så mycket som det blev idag. Men främst det dåliga samvetet för att jag och min trotsiga tvååring har mest bråkat hela dan, hans och mina tårar har blandats när vi kramats och jag sagt förlåt för att mamma är så trött. Men vissa strider måste man ta tex den om att man måste hålla handen när bilar kommer,man får inte klättra bakom teven.. men det blev så väldigt mycket av den varan idag. Nu hoppas jag på en bra natt för alla så vi kan starta på ny kula i morgon.

Ni med trotsiga barn hur gör ni? Har ni också sådana här dagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar