söndag 14 november 2010

Ett så laddat ord

Det där ordet förlåt. Har efter mycket grubblerier och ältande kommit fram till att ibland kan man inte förlåta. Och det är okej. Men man kan ändå gå vidare och kan man vila i att det är okej att inte förlåta, men att ge någon en andra chans då känns det skönt i själen. Jag kan tyvärr inte ge denna person en andra chans här i jordelivet men jag kan ge mig själv en andra chans. Jag ska bli den bästa förälder jag kan till mina små socker och jag ska älska dem villkorslöst. Aldrig ska de behöva tvivla och aldrig ska de känna sig ovälkomna hemma hos mig. Aldrig ska mina problem få bli deras problem, jag har ett vuxet närverk runt mig som jag kan nyttja när jag behöver stöd. Jag är så rädd att de ska bli stora och sakna den där grundtryggheten från mig. Men med Björn vid min sida så tror jag vi fixar det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar